dinleyici 1

Masada oturuyordum. Gördüğüm sahne beni şaşırtmıştı. Hikaye uzakten Türk filmini andırsa da, aslında öyle değildi. Replikler bir ortadan tutunmuştu bu filme. Başı ve sonu hiç benzemiyordu sanıyordum. Gördüklerim ne kadar da aynı, ne kadar da yansımaydı. Çocuk, “Bana güvenme zaten. Güvenini kazanacak hiçbir şey yapmadım.” dedi. Kız cevap verdi:

– Bu beni şaşırtmaz. Üzmez de. Sadece iyi hareketlerin sevindirirdi o kadar. Çünkü ben zaten kimseye güvenmiyordum. Ama sen bana güvenebilirsin, dediklerime de. Eğer görüşmeme kararı almamı istersen, seni kırmam ‘tamam’ derim. Kararlarımı uygulayacağıma da güvenebilirsin.

Orada dilim tutuldu işte. Ne düşüneceğimi bilemedim. Bu kıza hayran olmuştum. Kendimi dolambaççı, oyuncu gibi hissederdim bir başkası olsam. Ama kıza katılıyordum ve benziyordu düşüncelerim ki, değildim. Sadece konuşamıyordum insanlarla. Tek eksiğim buydu. Belki bu da en büyük eksikti bilemem. Sanki böyle konuşabilenler de kazanır mıydı? İşte filmler orada rollerini oynuyordu.

Bu konuşma ve düşüncelerin gerisine katlanamayacağımı bildiğim gibi sandalyeden doğruldum. Yemeğim bitmişti, bir çay alıp bahçeye çıkacaktım. Çevremdeki entrikacı insanları gördükçe kendimi de öyle hissetmeye başlamıştım anlaşılan bu kızın dediklerinden sonra. O denli etkilemişti kız beni. Öte yandan bu hikayeyi neden merak ettiğimi bilmeden düşünmeye başladım. Bu kişilerle nasıl tekrar karşılaşacağımı bilmiyordum. Gazete binasının ikinci katına çıkarken buradaki insanlarla ikinci yıla giriş yaptığımı farkettim.

Bir Cevap Yazın

