Işıklar

Müzik: Vanessa Carlton – Greensleeves

Biz nasıl bir insanız ki?
Biz nasıl bir insanız ki…
Böyle usul usul göz yaşlarını akıtan,
Biliyor musunuz ki haykıranlardan daha dolu…
Bir nasıl bir insanız ki,
Sessiz çığlıklara adını yazmaktan gurur duyan.

Karalayın beni…
Hadi ne olur karalayın beni.
Hadi deyin ki bunalımdasın,
Hadi deyin ki yazdıkların sıkıntılı….
Hadi karalayın ki ben de karışayım geceye,
Bir damla siyah mürekkeple…
Ağlamadan.

Biz nasıl bir insanız ki…
Bir tek kelime etmekten aciz.
Göz yaşlarından habersiz,
Tek kelime etmeden gülmeye açık.

Biz böyle ruhsuz,
Böyle sert görünüp, böyle kolay şekil değiştiren..
Biz böyle miyiz?

Bağırsam…
Bağırsam sana…
Ağlarken gülmeye başlasam sessizce,
Göz yaşlarım gülmeyi de tatsa.

Bana hiç bir şey öğretme,
Hiç gerek yok ucunda acı çekerken,
Ben o yolda uçuşan yaprakları hala hatırlarken,
En anlamlı olan da o yapraklarken.
Dokunma bana…
Dokunmayın…
Ne olur dokunma.

En çok da sözlerindi zaten dokunan,
Tek kelimeye binlerce sığdıran sözlerin.
Hiç ağzını açmasan belki daha çok beklerdim…
Ne istiyorsun şiirlerimden?
Dalga geçmeye mi bakıyorsun cümlelerime,
O kadar noktalıyorum,
Sana kapılarını açmasınlar diye…
Ne istiyorsun görmek mi?
Al gör, görebilecek misin ki?
Al gör, kırmadan gidebilecek misin ki?
Ne istiyorsun, şiirlerimden?
Bakıp da beni daha da üzmek mi…
Ne istiyorsun benden…
Ne istiyorsun kalemimden…
Ne istiyorsun göz yaşlarımdan…
Dön arkanı da bari sıkıntılarım özgür olsun.
Dön arkanı da kendime kalsın bir şeylerim bari.

Ne kadar çok isterdim güzel bir filmde olmak,
Bu çocukluk şarkımda,
Işıkların ince ince sızdığı bir kırda,
Hayali geçen çocukluk yaşıma bakınca,
Bugün çok uzak geliyor kendimden.

Halbuki hayatımın en güzel ışıklarıydı onlar…
Alsancak’ ta, Gündoğdu’ ya uzanan sokakta,
Çocukken hep tutturduğum bir çok akşam…
Ve hiçbir insanın İstiklal Caddesi’ nden göremeyeceği yıldızlar kadar çekinik,
Ya da o caddede, sadece çocuklara gözükecek kadar masalsı ışıklardı onlar.

Dokunmadın, seslenmedin kaçtın,
Dokunmadan seslenmeden git şimdi de.

Armoni

Bir Cevap Yazın

