Sepya

Müzik: İncesaz – Bir ÇapkınaYangınım

Güzel olup olmadığı değildi konu…
Bir pencerenin önünde duran sepya rengi portresine çalıyordu tınılar,
Tanıyabiliyordum uzaktan gelen o yabancıyı,
Montu ardına sığınmış
Ve siyah çehresinin içinde alev çakıyordu gözleri.

Sert görüntüsünün içinde o kadar yumuşak bir kalp vardı ki sanki,..
Ya da ben öyle uydurmuştum kendime,
Zaten her şey bir masaldı,
İnsan yaşıyor gibi gelirdi belki de.

Nasıl anlatsam o kadının ses tonunda o adamın yürüyüşünü,
Bir yanda birisi bir enstrümanlar çalıyor,
Bir yanda birisi kendince o parçayı söylüyor,
Bir yanda birisi şarkıyı canlandıracak diye uğraşıyor derken aslında,
Hepsi bambaşka öğeler,
Parça parça bir video.
Ama uğraşmazken onlar,
Ne kadar aynı.

İnanmak istiyorum,
Güvenmek istiyorum…
Sanki keman akıtılacak bir gözyaşım olup olmadığını ölçüyor.

Ben henüz yazacak bir şey bilmiyorum gördüğümden başka,
Sanki tüm renklerinin üzerine,
Sepya rengi bir koruyucu atmışlar,
Seni kimse anlamasın diye mi,
Yoksa kırılma diye mi…
Sen benim zannettiğim görüntü müsün bilmem ki…
Der kadın.
Bir sokakta bitirdiğin yirmi yılın,
Meydanda başlayıp, tünelde sonlandırdığın,
Sen misin beklediği,
Neden kapıyı çaldın?

Bilir miydin ki içerisi sepyaydı…
Kapı açılınca dünya tamamlanırdı.
Belki de bu yüzden uymaması gerekirdi her şeyin her şeye,
Herkesin herkese,
Böylece, eksik aranırdı,
Aranmazsa bazen bulunamazdı…
Sepya rengi iç dünyanın varlığı.

Armoni 12.11.2009

Bir Cevap Yazın

